RTL is er voor als je wereld beter wil begrijpen, ook als het gaat om de toekomst van onze planeet. Met verhalen die aanzetten tot bewustwording en verandering dragen we bij aan het gesprek over duurzaamheid. Zelf nemen we daarin ook onze verantwoordelijkheid: door onze impact te verkleinen, onze producties te verduurzamen en duurzame keuzes zichtbaar te maken.
RTL maakt programma’s die herkenbaar, informatief en inspirerend zijn. Klimaatverhalen vertellen de urgentie van klimaatverandering en laten de kansen zien voor een duurzame toekomst. Het is de ambitie van RTL om klimaatverhalen structureel een plek te geven in onze content door het jaar heen. Hiermee willen we een positieve impact hebben op hun kijkers en de samenleving door te informeren, inspireren bepaald gedrag te normaliseren.
Klimaat- en natuurpositieve content wordt verwerkt in verschillende genres en voor diverse doelgroepen.
Het energie-weerbericht; een wekelijks programma dat informeert over de beste momenten voor energiegebruik, afhankelijk van de beschikbaarheid van groene energiebronnen.
Meer over het energieweerbericht
In diverse woonprogramma’s zoals Kopen Zonder Kijken worden regelmatig duurzame keuzes verwerkt, zoals het plaatsen van zonnepanelen, warmtepompen, isolatie en hergebruik van spullen en materialen.
Onze samenwerking met Vinted geeft mensen het vertrouwen dat tweedehands kleding een meer verantwoorde en milieubewuste keuze kan zijn, door actief te laten zien dat onze presentatoren tweedehands kleding dragen. De campagne is opgeschaald naar exposure in en rondom 6 programma's: het RTL Weer, RTL Boulevard, Goede Tijden, Slechte Tijden, Oh Wat Een Jaar, Eigen Huis & Tuin: Lekker Leven & The Masked Singer. De opbrengst van de items gaan 100% naar het Wereld Natuur Fonds.
Lees hier meer over de campagne
© 2025 - RTL.nl. All rights reserved.
Privacy en cookie voorwaarden